Ако обичате драг изкуството, навярно е заради страхотните шеги, великия грим, перуки и костюми или изпълненията на сцена. Тези хиперболизирани, забавни или съблазнителни образи на жена или мъж (без значение какъв е полът на изпълнителя) обаче започват пътя си от смелостта: исторически драг кралиците и кралете имат основно значение в историята на ЛГБТ+ правата. Все пак именно те са били на първа линия по време на бунтовете в Стоунуол през 1969, които дават начало на прайд движението по цял свят. Българската ъндърграунд нощна сцена е била платформа на култови драг артисти, а и ще бъде: днес поглеждаме към бъдещето, като ви запознаваме с драг кралиците от новото поколение.
Пълна версия на интервюто с Africa Benediction за книгата “Хора с глас”.
Какво означава ‘драг’ за теб?
Драг е нещото, което ме крепи да не се разпадна на моменти. Драг е нещото, което ми дава възможността да бъда всичко, което мъжката ми същност не може да бъде. Това е едно „бягство от реалността“. Хоби, което искам да бъде моята професия.
Как би обяснила драг изкуството на едно пет-годишно дете?
Както аз обичам да казвам и съм казвала в много интервюта – това е нашето работно облекло. Както полицаите, пожарникарите и всички хора на работа имат работно облекло, така и ние. Само че нашето е доста по-екстравагантно, по-различно и много по-бляскаво (смее се).
Вижте тази публикация в Instagram.
Какво е да си драг кралица в България през 2020 година?
В България е трудно да си драг кралица, независимо от годината. Надявам се в бъдеще това да се промени и да бъдем много по-отворени към това изкуство.
Какво би казала на по-старите драг кралици?
Дайте шанс на младите, защото има много талант, който може да бъде похабен.
Какво е нужно за да си герой?
Много увереност, кураж, вдъхновение и една голяма усмивка.
Прочетете интервюто с Monica Loca тук.
Прочетете интервюто с Jennifer Benediction тук.
Прочетете интервюто с Enigma Chadelle тук.
Прочетете интервюто с Avra Delano тук.
Прочетете интервюто с Malina Yank тук.