Ако обичате драг изкуството, навярно е заради страхотните шеги, великия грим, перуки и костюми или изпълненията на сцена. Тези хиперболизирани, забавни или съблазнителни образи на жена или мъж (без значение какъв е полът на изпълнителя) обаче започват пътя си от смелостта: исторически драг кралиците и кралете имат основно значение в историята на ЛГБТ+ правата. Все пак именно те са били на първа линия по време на бунтовете в Стоунуол през 1969, които дават начало на прайд движението по цял свят. Българската ъндърграунд нощна сцена е била платформа на култови драг артисти, а и ще бъде: днес поглеждаме към бъдещето, като ви запознаваме с драг кралиците от новото поколение.
Пълна версия на интервюто с Katrin Bardak за книгата “Хора с глас”.
Какво означава ‘драг’ за теб?
За мен драг е едно трудно изкуство в много висша форма, при което един артист иска да предаде нещо на публиката си чрез визия, поведение, движение, изпълнение. Трудно е, защото ако някой от тези много компоненти липсва “the whole fantasy is gone”.
Как би обяснила драг изкуството на едно пет-годишно дете?
Като нещо магическо. Преобразяваш се в образ, който чувстваш истински, който изкарва наяве твои черти, които винаги си искал да покажеш или никога не си знаел, че имаш. Нещо като да станеш истинска Дисни принцеса веднъж в месеца.
Какво е да си драг кралица в България през 2020 година?
Драг изкуството в България не е лесно да просъществува като нещо устойчиво и дълготрайно, въпреки интереса към него в момента. По-скоро може да си говорим за единични прояви на различни места.
Какво би казала на по-старите драг кралици?
Всички сме много благодарни, че са проправили път и са нормализирали малко или много драга, разбивайки табутата за него.
Какво е нужно за да си герой?
Малко желание и много смелост.
Прочетете интервюто с Monica Loca тук.
Прочетете интервюто с Jennifer Benediction тук.
Прочетете интервюто с Africa Benediction тук.
Прочетете интервюто с Enigma Chadelle тук.
Прочетете интервюто с Avra Delano тук.