Български и чужди художници нищят темата за любовта в изложбата Love Moves

София Прайд наближава и съвсем скоро ще започнат съпътстващите го арт събития под шапката на Sofia Pride Arts. 10 родни и чуждестранни артисти ще представят своето търсене в изконната тема за любовта в рамките на изложбата „Love Moves“, чието фициално откриване е на 18 май, петък, от 19 часа в Генератор на бул. Черни връх 47.

Пречупена през призмата на стереотипите, законовите ограничения и табутата, забранявана или осъждана, любовта често ни подтиква към етикети, но дори днес имаме ли наистина свободата да обичаме? Гонзало Оркуин, Джош МкКенна, Его Родригес, Искра Благоева, Калин Серапионов, Наталия Ленц, PtPetrov, Радостин Седевчев, Севда Семер и Ясен Згуровски ще се опитат да отговорят на този въпрос със свои творби. Някои от тези артисти са добре познати на българската публика, други се представят за първи път.

 
Банер Кабинет Дъга – 728×90
 

За Его Родригес, например, сме писали не веднъж. Той e куиър художник и илюстратор, работещ в Лондон, и има отдадена фен база в Instagram, където споделя свои творби с близо 40 000 последователи.

Джош МкКенна също твори в Лондон, където миналата година създаде 4-метров графит в чест на Лондон Прайд, поръчан от Instagram.

Българинът Радостин Седефчев анализира образи от миналото и портретува в 85 рисунки списък със сексуални партньори. Той събира персонажите като фрагменти и предлага нов прочит на спомените в по-голям, обобщаващ формат.

Калин Серапионов ще покаже творба, създадена през 90-те години, по време на съществуването на апокрифния гей клуб „Фламинго“. Неговите фотографии на хомосексуални сцени и полови органи в близък план ще могат да бъдат видени единствено чрез отражението им в огледало.

„Това, което идва при мен“ на Севда Семер е диптих от две картини. Едната опитва да хване тялото на желания човек в естествено движение, а другата – да намери в думи напрежението между доверието и страха от близостта. Тялото на другия не е просто муза или обект, а сложно противоречие, което е трудно да бъде ясно разбрано – и те кара първо да се приближиш, после да поискаш да се отдалечиш.

Ако сме успели да събудим любопитството ви, не пропускайте да посетите изложбата между 18 и 24 май.