Проучване разкрива, че вредните стереотипи все още пречат на момичетата, момчетата и техните родители.
Lego обяви, че ще работи за премахване на половите стереотипи от своите играчки, след като глобално проучване, поръчано от компанията, установи, че отношението към играта и бъдещата кариера остава неравностойно и ограничаващо. Изследователите установиха, че докато момичетата стават все по-уверени и желаят да се занимават с широк спектър от дейности, същото не важи за момчетата.
Седемдесет и един процента от анкетираните момчета се страхуват, че ще им се подиграват, ако си играят с това, което те определят като „момичешки играчки“ – страх, който споделят и техните родители. „Родителите са по-притеснени, че синовете им ще бъдат подигравани, отколкото дъщерите им, когато си играят с играчки, свързани с другия пол„, казва Маделин ди Нонно, главен изпълнителен директор на Института „Джийн Дейвис“ по въпросите на пола в медиите, който е провел изследването.
Датският производител на играчки поръча доклада за Международния ден на момичето на ООН в понеделник. В него са анкетирани почти 7000 родители и деца на възраст от 6 до 14 години от Китай, Чешката република, Япония, Полша, Русия, Обединеното кралство и САЩ.
„Работим усилено, за да направим Lego по-приобщаващо“, заяви Джулия Голдин, главен директор по продуктите и маркетинга в Lego Group, най-големия производител на играчки в света. Тя добави още, че вече не поставят етикети „за момичета“ или „за момчета“ на нито един от своите продукти. На Lego.com потребителите не могат да търсят продукти по пол. Вместо това уебсайтът предлага теми, които нарича “passion points”.