Tanztheater Wuppertal Pina Bausch performs Cafe Muller and The Rite of Spring at the BAM Opera House on September 13, 2017. Café Müller (1978) A piece by Pina Bausch Music by Henry Purcell Directed and choreographed by Pina Bausch Set and costume design by Rolf Borzik Dancers: Helena Pikon,White dress Scott Jennings, white shirt Nazareth Panadero_red wig Michael Streaker-Suit Azusa Seyama_asian woman The Rite of Spring (1975) Music by Igor Stravinsky Directed and choreographed by Pina Bausch Set and costume design by Rolf Borzik Photo Credit: Stephanie Berger.

‘Пловдив 2019’ отхвърли спектакъл на Пина Бауш, бил ‘проект за няколко джендъра’

 
Sofia Pride 2023
 

Спектакъл на трупата на легендарната хореографка Пина Бауш, една от водещите фигури в областта на съвременния танц, няма да бъде включен в програмата на европейската столица на културата през 2019 Пловдив. Това стана известно, след като излязоха резултатите от отворената покана за проектни предложения „В последния момент“. В конкурса са постъпили 41 проекта, журито подкрепя 12 от тях, между които ще бъдат разпределени 225 хил. лв.

Пина Бауш е най-известното име в съвременния танц. Тя променя разбирането за това изкуство през втората половина на XX век и създава жанра „танцов театър“. Открива своята компания „Танцов театър Вупертал“ през 1973 г. и до смъртта си създава 46 спектакъла. От 2009 досега компанията не създава нито една нова продукция, изпълнявайки единствено представленията на Пина Бауш.

Легендарната хореографка Пина Бауш.

Пред „Дневник“ от „Пловдив 2019“ обясниха, че проектът не е приет, защото журито смята, че той е продължение на вече финансиран фестивал (ONE DANCE WEEK) в същата година.

Директорът на фондация „Едно за изкуство и култура“ Асен Асенов коментира за „Дневник“, че както се вижда от проектното приложение, гостуването на компанията на Пина Бауш през 2019 г. не е част от програмата на ONE DANCE WEEK и е планирано за друго време. „Има поне две обективни причини за това – едната е свързана със свободните дати в календара на компанията, другата, че бюджетът на този проект е почти колкото целия бюджет на фестивала ни, който получаваме от „Пловдив 2019″. Очевидно няма как да направим фестивал с един спектакъл“, твърди той.

Във Facebook обаче, Асен Асенов изрази подозрение, че има и друга причина за спорното решението на журито. Той написа: „Един от членовете на управителния съвет даже “аргументирал” решението си с репликата, че това е “проект за няколко джендъра”.“

My Cart Close (×)

Твоята количка е празна
Към магазина