Tanztheater Wuppertal Pina Bausch performs Cafe Muller and The Rite of Spring at the BAM Opera House on September 13, 2017. Café Müller (1978) A piece by Pina Bausch Music by Henry Purcell Directed and choreographed by Pina Bausch Set and costume design by Rolf Borzik Dancers: Helena Pikon,White dress Scott Jennings, white shirt Nazareth Panadero_red wig Michael Streaker-Suit Azusa Seyama_asian woman The Rite of Spring (1975) Music by Igor Stravinsky Directed and choreographed by Pina Bausch Set and costume design by Rolf Borzik Photo Credit: Stephanie Berger.

‘Пловдив 2019’ отхвърли спектакъл на Пина Бауш, бил ‘проект за няколко джендъра’

Спектакъл на трупата на легендарната хореографка Пина Бауш, една от водещите фигури в областта на съвременния танц, няма да бъде включен в програмата на европейската столица на културата през 2019 Пловдив. Това стана известно, след като излязоха резултатите от отворената покана за проектни предложения „В последния момент“. В конкурса са постъпили 41 проекта, журито подкрепя 12 от тях, между които ще бъдат разпределени 225 хил. лв.

Пина Бауш е най-известното име в съвременния танц. Тя променя разбирането за това изкуство през втората половина на XX век и създава жанра „танцов театър“. Открива своята компания „Танцов театър Вупертал“ през 1973 г. и до смъртта си създава 46 спектакъла. От 2009 досега компанията не създава нито една нова продукция, изпълнявайки единствено представленията на Пина Бауш.

 
L’N’Q: House & Disco
 
Легендарната хореографка Пина Бауш.

Пред „Дневник“ от „Пловдив 2019“ обясниха, че проектът не е приет, защото журито смята, че той е продължение на вече финансиран фестивал (ONE DANCE WEEK) в същата година.

Директорът на фондация „Едно за изкуство и култура“ Асен Асенов коментира за „Дневник“, че както се вижда от проектното приложение, гостуването на компанията на Пина Бауш през 2019 г. не е част от програмата на ONE DANCE WEEK и е планирано за друго време. „Има поне две обективни причини за това – едната е свързана със свободните дати в календара на компанията, другата, че бюджетът на този проект е почти колкото целия бюджет на фестивала ни, който получаваме от „Пловдив 2019″. Очевидно няма как да направим фестивал с един спектакъл“, твърди той.

Във Facebook обаче, Асен Асенов изрази подозрение, че има и друга причина за спорното решението на журито. Той написа: „Един от членовете на управителния съвет даже “аргументирал” решението си с репликата, че това е “проект за няколко джендъра”.“