През 2009 година Adam Lambert покори зрителите на музикалното реалити състезание American Idol, но не успя да спечели осмия му сезон. Днес този факт вече няма никакво значение, след като изпълнителят завладя света с успешните си солови албуми и с достойните си качества като наследник на Фреди Меркюри (доколкото това е възможно) в легендарните Queen.
Актуалният му четвърти самостоятелен албум „Velvet“ едва ли ще изненада някого с ретро звученето си – на практика голяма част от поп звездите днес обръщат носталгично поглед към миналото и се възползват от изпитаните похвати. За Adam музиката от 70-те и 80-те години не е само тествана форма за успех, но и същинско вдъхновение – глем рок влиянията се откриват още в дебюта му „For Your Entertainment“, макар и замаскирани зад модерна електронна продукция.
Във „Velvet“ Lambert очевидно не усеща нуждата да облeче класическите си ретро композиции в актуална EDM продукция ала „The Original High“. В резултат на това, чуваме повече истински сурови музикални инструменти, а зад продуцентския пулт стои Tommy English познат с работата си върху последните албуми на Carly Rae Jepsen, Broods, Kacey Musgraves и Borns. Основните музикални влияния пък ни отвеждат към фънк, соул и диско музиката от края на 70-те години, като Adam си партнира с легендарния Nile Rodgers от групата Chic в танцувалното парче „Roses“, което много от слушателите вероятно ще припознаят като свое любимо. Други песни, които правят силно впечатление са самоуверената „Stranger You Are“ и по-атмосферичната „On The Moon“. За сметка на тях, „Superpower“, „Loverboy“ и „Comin in Hot“ звучат една идея твърде предвидимо и рециклирано.
Като цяло, „Velvet“ далеч не е революционен запис и едва ли ще бъде запомнен като един от най-добрите албуми на 2020 година, но е една задоволителна и автентична колекция от песни на изпълнител, познаващ добре историята на музиката и личните си възможности да ѝ отдаде заслужена почит.
Оценка: 7/10
Слушай в Spotify