Дилън Мълвейни и трансфобските реакции след колаборацията ѝ с Bud Light

Измина почти месец, откакто Bud Light успя да изстреля консерваторите до нови висоти, като компанията избра да работи заедно с набиращата популярност транс инфлуенсърка Дилън Мълвейни и ѝ изпрати бира. Сега звездата от TikTok най-накрая коментира случая след като се оттегли от социалните мрежи за няколко седмици.

В случай, че имате нужда да наваксате със скандала около известната марка американска бира, на 1 април Мълвейни сподели със своите последователи (почти 2 милиона) в Инстаграм видео, в което разкрива, че марката Bud Light  са ѝ  изпратили персонализирана опаковка бира с нейния лик в чест на нейните „365 days of womanhood„. TikTok поредицата разкрива пътя, през който Дилън преминава в своя транзъшън.

 
Банер Кабинет Дъга – 728×90
 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dylan Mulvaney (@dylanmulvaney)

Колаборацията между Bud Light и Дилън отбеляза и турнира по баскетбол в мъжката дивизия на NCAA, известен още като „Мартенска лудост„, в който Bud Light предложи награда от 15 000 долара.

На пръв поглед нещо безобидно, нали?

Очевидно не, според консерваторите, които се опитаха да започнат масов бойкот на бирата и нейната компания-майка Anheuser-Busch.

Певецът Кид Рок публикува смразяващо видео, в което стреля по кутии с Bud Light, а други консервативни музикални звезди последваха примера му.

Другите марки, с които Мълвейни си сътрудничи, включително Nike и Maybelline, също се сблъскаха с призиви за бойкот. И така броят на продуктите, които трансфобите могат да използват, намаляваше с всеки изминал ден през последния месец.

По време на целия този фурор самата Мълвейни остана сравнително тиха, когато се стигна до реакция на отзвука. В нов видеоклип в TikTok, качен в четвъртък (27 април), обаче тя обясни защо първоначално е искала да се „отдръпне“ и да остави яростта да отшуми и защо сега е променила решението си.

Бях офлайн от няколко седмици и за мен се изговориха много неща, някои от които са толкова далеч от истината, че чувах името си, а понякога дори не знаех за кого говорят„, започва тя.

Обяснявайки защо е решила да се завърне в социалните мрежи, Мълвейни каза: „Спомних си, че близо 13 милиона души в някакъв момент са ме харесали достатъчно, за да натиснат бутона за следване в тези приложения, и си казах: чакай, искам да говоря с тези хора. Добре съм. Опитвам нещо ново – не се натискам да споделям нещо, преди да съм готова. Седя с емоциите си, не реагирам …„.

Макар че Дилън Мълвейни получи подкрепа от много, много широк кръг знаменитости – от Упи Голдбърг до Кирсти Олсоп и Джо Роугън – по-голямата част от фанатичната реакция се корени в обикновена трансфобия.

Размишлявайки върху антитранс проявите, Мълвейни каза: „Винаги съм се опитвала да обичам всички. Дори хората, които го правят много трудно за мен. Смятам, че е нормално да си разочарован от някого или объркан, но това, което ми е трудно да разбера, е необходимостта да се обезличава и да се проявява жестокост.