Тази година София Прайд получи рекордна подкрепа от бизнеса в България. Към множеството марки, заставали зад каузата на събитието в предходните няколко години, се присъдениха гиганти като H&M и Walltopia.
По-рано тази година H&M, най-голямата търговска мрежа за продажби на дрехи в Европа, се включи в глобалното прайд движение с нова колекция, наречена Love For All. Тя се отличава с модели, носещи послание за любов, равенство и себеизразяване. 10% от продажната цена на продуктите от колекцията Love For All, които са достъпни в сайта на H&M, ще бъдат дарени на глобалната кампания Free & Equal, организирана от Комисията за защита на правата на човека към ООН. Целта на кавпанията е да изгради по-добър свят, в който сексуалната ориентация и половата идентичност не са повод за страх.
На местно ниво, H&M България за първа година официално се обяви в подкрепа на ЛГБТ+ общността. Марката посвети витрината на централния си магазин на бул. Витоша в София на София Прайд.
Местният клон на компанията промотира подкрепата си за София Прайд и с публикации в социалните медии.
За първа година сред бизнес партньорите на прайда е и Walltopia – най-големият производител на стени за катерене в света. Знаме на дъгата с дължина 21 метра украси фасадата на централния офис на Walltopia в София Тех Парк. Инициативата е знак на съпричастност от ръководството и администрацията на Walltopia с каузата на ЛГБТ+ общността у нас и по света.
Освен със впечатляващия символичен жест и с парично дарение, Walltopia ще подкрепи шествието по най-директния възможен начин – като с включи в него. Служители на компанията организирано ще посетят София Прайд, за да заявяват подкрепа си за борбата срещу дискриминацията.
„Искрено благодарим на Ивайло Пенчев и целия екип на Walltopia за подкрепата и смелостта да го направят. Символичният жест е още един начин да повишим видимостта за ЛГБТИ общността в столицата и е знак за приемственост. Надяваме се, че по-често ще ставаме свидетели на подобни жестове от страна на бизнес организациите у нас, които ще припознаят съществуването на нехетеросексуални граждани не само покрай прайда“, заяви Венета Лимберова от организационния комитет на София Прайд.
Не всички обаче, останаха очаровани от подкрепата, получена от Walltopia. ЛГБТ+ активистът Станимир Панайотов, който не е част от организационния комитет на прайда, инициира подписка „срещу решението на Организационния комитет (ОК) на София прайд не просто да приеме, но и да търси подкрепата на Уолтопия в лицето на нейния собственик и управител Ивайло Пенчев“. Отворено писмо, публикувано в сайта dВерсия, призовава организаторите да се разграничат от компанията, заради противоречиви изказвани на Пенчев.
„Не бива да се забравя нашумялата му обява за лична асистентка, която, освен всички унизителни патриархални изисквания, съдържа и очакване жената (експлицитно) да не е активистка за социална справедливост. Не бива да се забравя и скандалът, предизвикан от мнението на Пенчев, че в България никой вече не работи за 700-800 лева, докато работниците в собствената му компания често получават по-малко от това.“
PROUD.bg изпрати до организаторите на прайда молба за коментар и ще публикува отговора при първа възможност.