Над 20 международни и български компании подкрепиха десетия юбилеен София Прайд, което е абсолютен рекорд за събитието. Вече ви разказахме за специалната лимитирана бутилка на Absolut – официален спонсор на София Прайд, както и за бургерсексуалното предложение на Skaptobara.
Списъкът обаче, съвсем не се изчерпва с тези марки. Сред бизнесите, подкрепящи събитието, са Roobar, Power Pops, Айляк, Harmonica, Posh Kisses and Sweets, A for Avocado, Take a Cake, Skaptobara, French 75, L’etranger, 65 светулки, Drekka Lush, 33 Gastronauts, Фабрика Дъга, Secret Garden Cocktail Bar, Супа стар, SOHO, Smugglers, Beera, Il teatro, Bilkova, One More Bar, Kristal, Trastena и Yalta Club.
PROUD.bg разговаря с представители на Absolute и Roobar, които споделиха причините за подкрепата си.
Бранд мениджъра на Absolute, Владислав Ганчев, заяви: „Ценим индивидуалността и работим за свят без предразсъдъци, в който различните хора се забавляват заедно, без да си поставят етикети. Вече 30 години Absolut е брандът, който подкрепя ЛГБТ общността по света.“ На въпрос какво спира други бизнеси у нас да последват примера на Absolute, Ганчев отговори, че да заявиш толкова открита позиция от името на глобален бранд изисква смелост.
„Живеейки в малко по-консервативно общество много бизнеси имат притеснение от негативна обратна връзка от някои свои клиенти. Въпреки това смятам, че ако толерантността е ценност за бранда, както е при Absolut, то марката носи посланието в своето ДНК и хората, които я управляват трябва да се погрижат това послание да достигне до тяхната публика. Виждам, че с годините българите стават по-космополитни и либерални, затова се надявам, че и други компании занапред ще бъдат смели и открити в подкрепата си към свободата и правото на равни възможности.“
Анита Класанова е една от създателките на здравословния десерт Roobar. По повод София Прайд, българската фирма представя специална кутия Roobar „Love wins“, която е „символ на това да говорим открито, да създадем среда, в която предразсъдъците не са водещи и тържествува човечността“. Самата Анита е убедена, че „няма нищо по-хубаво от това да се обичаме“.


„Смятам, че е страх и предразсъдъци. С времето ще се промени нагласата и все повече български компании ще подкрепят подобни инициативи, на каквито ставаме свидетели по цял свят. Вярвам, че бизнесът е тук, за да чува обществото и да дава пример, подкрепя и дава решения. Изисква осъзнатост и готовност да направиш крачката. Най-красивите и силни дела са тези, които правим за хората около нас, безусловно.“
Средствата от продажбите на специалното издание на Roobar ще бъдат дарени на фондация Glas, която работи в защита на правата на ЛГБТИ хората в България. Те ще могат да бъдат закупени утре на щанда на фондацията на Паметника на съветската армия.

