30% по-малко продуктивни са ЛГБТ служителите, които не са открити за сексуалността си на работното място. Само за страните в ЕС това означава загуби в продуктивността за над 150 милиарда евро на година.
Много от тези теми бяха разисквани за първи път вчера на официалния старт на бизнес платформата Work It Out на фондация GLAS, който събра в „Квадрат 500” изпълнителни директори на големи бизнеси, HR и PR специалисти, медии и посланиците на Ирландия и кралство Нидерландия у нас.
Дейвид Полард от фондация Workplace pride разкри повече за дейностите на организацията, която работи с бизнеси като Shell, IBM, Booking.com по темите за приобщаването на гей служители, и която ще си партнира с GLAS.
„Ако не можеш да бъдеш открит за себе си на работното място, това е лошо за теб, лошо за работодателя ти и в крайна сметка лошо за икономиката заради загуба на продуктивност”, сподели той. Дейвид подчерта още, че компаниите трябва да търсят отговор на въпроса „какво можем да постигнем заедно”, а не на „какво искат от нас?”.
Генералният мениджър на Microsoft за Централна и Източна Европа, Мариан Ролинг, беше специалният гост на събитието. Мариан започна вдъхновяващата си реч с признанието, че живее със съпругата си от карибски произход, Катлин, и това никога не е било проблем в компанията, за която работи. Тя изтъкна три причини защо една компания има ползва да бъде ЛГБТ-приобщаваща – за да привлича и запазва топ таланти, за да печели доверието и лоялността на загрижените клиенти и за да използва силните качества на гей служителите, които движат пазарните иновации.
Бизнесите не бива да пропускат и ползите от таргетиране към ЛГБТ общността. Куиър хората харчат 500 милиарда евро в Европа и над 700 милиарда долара в САЩ, като те са едни от най-големите лидери на мнение и са силно лоялни потребители.
Мариан подчерта и неравенството между мъжете и жените мениджъри. „Имаме нужда от повече момичета и млади жени, които да допринасят с идеите си към света, и да бъдат тези, които да променят света чрез наука, технологии, инженерство и математика.”
Компаниите, които желаят да станат партньори на инициативата, могат да го направят на http://workitout.glasfoundation.bg/