6 стари холивудски филма с куиър герои

Често предполагаме, че киното от далечното минало е твърде ограничено и традиционно, когато стане дума за сексуалност и изразяване на полова идентичност, но това не е съвсем вярно. Куиър героите присъстват, но често са представени по закодиран начин и репрезентацията им може да бъде разглеждана и анализирана днес, когато сме способни да осъзнаем важната еволюция, през която сме преминали. Представяме ви шест стари холивудски филма, в които ще откриете куиър отпечатък:

Кралица Кристина (1933):

 
Банер Кабинет Дъга – 728×90
 

В „Кралица Кристина“ Грета Гарбо влиза в ролята на историческа бисексуална личност и обува панталони, целува жени и размахва оръжия. Смята се, че страстните сцени между жени във филма са вдъхновени от американската театрална адаптация на немската класика „Момичета в униформи“.

Мароко (1930):

Кой не харесва Марлене Дитрих, облечена в смокинг? Ами това получавате, когато си пуснете „Мароко“. Във филма актрисата се заиграва с бисексуалността, флиртувайки едновременно с Гари Купър и случайна жена в една от интригуващите сцени.

Лорънс Арабски (1962):

Първите думи, за които е сещаме, когато чуем заглавието „Лорънс Арабски“ са ‘епичен’ и ‘иновативен’, но филмът може да бъде описан и като ‘куиър’, заради скрития хомосексуален подтекст между Томас Лорънс и Шериф Али. Макар и сексуалността на истинския Томас Лорънс да остава неизвестна през живота му, режисьорът Дейвид Лийн е инструктирал Питър О’Тул да го изиграе като гей мъж.

Детският час (1961):

Одри Хепбърн и Шърли Маклейн са учителки в тази класическа драма. Когато един от учениците ги обвинява, че са лесбийки, приятелството им преминава през сътресения, а едната героиня е принудена да приеме сложните си чувства.

Някои го предпочитат горещо (1959):

За да избягат от мафията Джо (Тони Къртис) и Джери (Джак Лемон) се преобличат като жени и се присъединяват към женска музикална група. Там те се запознават с Шугър (Мерилин Монро). Актьорите не се притесняват от женствеността си, а драг историята повече никога няма да бъде същата.

Ребека (1940):

„Ребека“ разказва класическа история – прислужница се влюбва в господарката си и е готова да направи всичко за нея. Във филма на Хичкок мисис Денвърс се опитва да преживее смъртта на господарката си и да се адаптира към присъствието на нейната наследница.