Министерството на образованието се отказа от проект за социално равенство на половете в училищата след публикация в „Труд“ с твърдения, че с него „джендър агенти в БАН“ ще налагат „джендър идеология“ сред учениците.
Това става известно от съобщение до медиите от ведомството по повод публикации, свързани с проект „Форум за джендър балансиран модел в училище“, изготвен от екип на Института за изследване на обществата и знанието към БАН. Проектът е предвиждал педагози да бъдат обучавани как да се справят с неравенството между половете.
Проектът вече е разгледан от Националната комисия за ЮНЕСКО, която се председателства от външно министерство, обясняват от МОН.
Пред „Дарик“ директорът на Института за изследване на обществата и знанието проф. Румяна Стоилова обясни, какви са целите на проекта:
„Това е проект, с който се кандидатства за финансиране от комисията на ЮНЕСКО в рамките на програма, която има джендър обучение като приоритет. Терминът „джендър“ означава баланс и равнопоставеност между половете. Това, което се предвижда е изследване и обучение на учители, които да имат предвид равнопоставеността на половете, да могат така обяснят на децата, че те да не споделят стереотипни, обиждащи представи за мъжете и жените. Децата трябва да знаят, че те могат да се стремят към всяка една професия, която отговаря на техните заложби и предпочитания, че компютърните науки и компютрите не са само за момчетата, нито пък, че изразяването на емоциите е присъщо само за момичетата, че жените не стават и не са добри ръководители. Това са стереотипи. Въпросът за половата идентичност като осъзнаване не е в предмета на проекта“, обясни Стоилова.
„Ако цитираният проект бъде одобрен от ЮНЕСКО за финансиране, той няма да получи одобрение да се използва в образователната система у нас“, разграничават се от министерство на образованието.