Гей драмата „Moonlight“ получи 8 номинации за тазгодишните награди Оскар. Филмът с Треванте Роудс, Аштън Сандърс и Алекс Хибърт проследява няколко етапа от живота на чернокожо гей момче, израснало в гетото.
Вторият филм на режисьора и сценарист Бари Дженкинс бе номинирана в категориите за най-добър филм, режисура, адаптиран сценарий, операторска работа, монтаж и оригинална музика; Наоми Харис и Махершала Али ще се борят за статуетки за най-добра поддържаща женска роля и най-добра поддържаща мъжка роля.
С общо 141 награди и 230 номинации до момента, „Moonlight“е най-награждаваният филм за изминалата година и води личните годишни класации на стотици кинокритици, а някои от тях го определиха като един от най-добрите филми на десетилетието.
В изявление за PinkNews, режисьорът Бари Дженкинс каза: „Тази сутрин бях безкрайно трогнат от любовта, която Академията показа на толкова много от прекраните хора в нашето ‘Moonlight’ село. В момента съм в Амстердам и споделям историята на Широн с хора от друга култура. Това е, което духът на тези номинации ми казва: утвърждаване на факта, че филмите имат силата да събарят бариери и да разкриват онова, което прави всички ни хора.“
Наоми Харис добавя: „‘Moonlight’ докосна много сърца във време, в което хората търсят съчувствие и връзка. Невероятно благодарна съм на Академията за това, че отбеляза ролята ми в тази история, както и ролите на мои колеги от семейството на ‘Moonlight’. За мен бе истинска чест да споделя красивото пътуване на Бари Дженкинс и Тарел Маккрейни.“
‘Moonlight’ ще има силна конкуренция за златните статуетки в лицето на мюзикъла „Ла Ла Ленд“, който получи общо 14 номинации.
Мерил Стрийп, която наскоро Доналд Тръмп нарече „една от най-прехвалените актриси в Холивуд“, счупи собствения си рекорд, получавайки своята 20-а номинация за Оскар за ролята си в „Флорънс Фостър Дженкинс“.
Работещият в Канада български аниматор Теодор Ушев бе номиниран за късометражния си филм „Сляпата Вайша“ по разказа на Георги Господинов. Филмът разказва за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото – в бъдещето.