Белгиецът Дирк Бикембергс е представител на т.нар. „Шесторка от Антверпен” – група авангардни модни дизайнери, които завършват Кралската академия на изкуствата. Спортът винаги е заемал централно място в творческата визия на дизайнера, а той се фокусира върху съвременния човек, който е силен, здрав и мъжествен. Такива са винаги и моделите в колекциите му. Дирк разбунва духовете, когато представя своето модно шоу на стадион Meazza в Милано, а тогава именно се ражда и терминът „Sport Couture“ или висша спортна мода.
През 2009 г. дизайнерът отива още по-далеч като създава амбициозен магазин с уникален дизайн в сърцето на Милано. Разположен близо до известната модна част на града – „Златния четириъгълник на модата”, Manzoni 47 предлага изцяло нов начин на пазаруване. Като отражение на начина на живот на съвременния мъж, магазинът представлява изискан апартамент на спортист, оборудван с всякакви удобства. Богата колекция от дрехи, обувки и аксесоари може да бъде открита в спалнята, в оборудвания по поръчка спортен салон, както и на всяко друго място. Заедно с облеклото са разположени и лични предмети, трофеи, снимки и книги, допълвайки усещането за начина на живот на атлета. Тази концепция е заложена във всички бъдещи магазини, бутици и аутлети, открити под марката Dirk Bikkembergs съвместно с най-известните международни партньори.
В началото на 2012 г. южноафриканският моден дизайнер Хамиш Мороу поема ролята на Творчески директор от Дирк Бикемберг, за да контролира и координира дизайна на всички линии на марката. Роденият в Южна Африка и емигрирал в Лондон Хамиш Мороу завършва Кралския колеж по изкуствата като магистър по моден дизайн на мъжко облекло, благодарение на което заема редица позиции в Милано, включително върху колекциите мъжко и дамско облекло за Byblos, под творческото ръководство на Джон Бартлет. През 2000 г. Хамиш се връща в Лондон, за да работи върху своята едноименна линия, която дебютира по време на Седмицата на модата в Лондон през февруари 2011 година.
През следващите години той работи за редица международно признати дизайнерски къщи, включително висша мода за Louis Feraud, мъжки облекла за Fendi, както и заедно с Маруся Мандели в Krizia. През 2005 г. Хамиш посвещава своето време за реализацията на лични проекти и завършва първи етап от своето дългогодишно изследване на мода, създадена за космоса и среда с нулева гравитация. Проектът включва кратък филм и предложения за бъдещи облекла, включително „космически деним” и рециклирани спортни облекла. Иновативната му визия включва още използването на нанотехнологии, както и на комбинации от спортни и луксозни материи в облеклата от следващите му колекции. Тя помага на Хамиш да окаже своето влияние върху стила на мъжката и дамска линия на марката Dirk Bikkembergs, допринасяйки за развитието на концепцията Висша спортна мода и акцентирайки още повече върху вечния баланс между елегантност и комфорт, майсторство и новаторство.
В началото на тази година италианското издателство Rizzoli публикува книга с изумителна колекция от снимки, които хронологично разказват 25-годишната историята зад Dirk Bikkembergs. Книгата „Dirk Bikkembergs: 25 Years of Athletes and Fashion“ съдържа над 400 страници полу-голи полу-богове, струва 150 долара и може да бъде поръчана от RizzoliBookstore.com.
Първият магазин на белгийската марка у нас в столичния Paradise Center, на бул. „Черни връх“ №100, 1 етаж, работи от юни тази година.