През уикенда KLM публикува снимка на предпазни колани в цветовете на дъгата и посланието „Няма значение с кого си пасвате“ (it doesn’t matter who you click with). Коланите са поставени в различни комбинации, като различните краища са метафора за различните видове връзки. Публикацията завършва с препратка към Прайд Амстердам и иконка с гей знамето.
Добронамереното послание на компанията обаче, не постигна желания ефект. Множество потребители се изредиха да отговарят, че в действителност само една от комбинациите наистина работи като предпазен колан.
„Маркетингов резил“, написа един. „Това не сте го обмислили особено добре,“ коментира друг.
Разбира се, в дискусията бързо се включиха и хомофоби. „Толкова се радвам да видя, че има някой скрит дълбоко в недрата на маркетинговия ви отдел, който тайно схваща естествения закон“. Други благодариха на компанията задето „демонстрира защо ЛГБТ е абсурдно“ и я обвиниха, че не разбира „как работят предпазните колани и биологията“.