Сайт със снимки на мъже в лондонското метро стана обект на бурна дискусия

Уебсайтът TubeCrush.net събира потребителски снимки на привлекателни мъже, заснети тайно в лондонското метро. Въпреки, че сайтът е онлайн от 2011, наскоро се появиха опасения, че съдържанието нарушава личната неприкосновеност на хората в снимките.

Някои твърдят още, че сайтът свежда мъжете до сексуални обекти.

 
L’N’Q: House & Disco
 

Основателят на TubeCrush.net, Steve Motion, защити платформата, заявявайки, че хората на снимките винаги могат да се свържат с администраторите и да поискат свалянето им. „Ако някой пожелае снимката му да бъде премахната, 100% ще я свалим,“ каза той. По думите му, до днес едва 20 човека са пратили такава молба.

Що се отнася до обвинението в обективизация, Motion коментира: „В нашето общество има разлика между снимка на жена и снимка на мъж,“ намеквайки, че мъжете сексуализацията на мъже не е проблем. Първоначалният му план бил да публикува и снимки на жени, но в последствие решил да не го прави.

 

Адвокат на Privacy International заяви пред британския ежедневник Evening Standard: „Приложения като TubeCrush може да изглеждат невинни и безвредни. Това обаче рядко е така, когато данните са новия петрол и ние сме продукта. Със сериозна тревога забелязахме, че вместо да обърне внимание на напълно истинските и притеснителни проблеми, произтичащи от този сайт и приложението, политиката им на поверителност прехвърля отговорността и не се занимава с индивидуалната лична неприкосновеност. Нещо повече, създали са тежда процедура за хората, които искат данните им да бъдат премахнати.“

23-годишният Harry Janes е един от мъжете, чиито снимки са качени в сайта. Той разбрал за това от момиче, с което се виждал. „Ако трябва да бъда напълно искрен, намерих го за супер забавно. Не съм особено чувствителен, затова за мен това не беше голяма работа,“ каза той. „Но ме накара да се запитам какво още се мотае из Интернет, за което и не подозираш.“

Janes добавя, че ако сайтът щеше да бъде остро критикуван, ако „се фокусираше върху обективизация на жени в метрото“.

Сайтът има 11 000 последователи във Facebook и подобен брой във Twitter.