Британската Агенцията по рекламни стандарти (АРС) изнесе данни за рекламите, за които е получила най-много оплаквания. Реклами, включващи целувка между еднополови партньори и мъже, танцуващи на високи токчета, са били най-чест обект на оплаквания през 2016.
Сред десетте реклами с най-много оплаквания, нито една не е била обвинена в подвеждащо или неточно съдържание. Поводът за всички оплаквания е бил „причиняване на обида“.
Три от четирите най-недолюбени реклами са на сайта MoneySuperMarket.com, който провежда кампания, включваща мъже в прилепнали шорти, танцуващи на високи токчета. Трите рекрами са получили съответно 1,063, 898 и 530 оплаквания.
Единственият друг клим, събрал подобно количество оплаквания, е реклама на сайта Match.com.
https://www.youtube.com/watch?v=z_mczMV-NAI
Рекламният адвокат Жеран Лойд-Тейлър каза пред PinkNews, че данните са „особено разочароващи“. „Оплакванията пред АРС обикновено са на основа подвеждащо зрителите съдържание. Вместо това, всичките [реклами, предизвикали оплаквания миналата година] са обвинени в причиняване на ‘сериозна или широкообхватна обида’. Но може би най-разочароващото нещо според мен е, че 896 души са се оплакали от рекламата на Match.com, която включва целувка. За много от оплакалите се хора, оновният ‘проблем’ изглежда, че е тази ежедневна сцена включва две жени, вместо хетеро двойка.“
Положителната новина е, че АРС е отхвърлила всички оплаквания срещу десетте реклами. Главният изпълнителен директор Гай Паркър заяви: „Рекламите, които получават най-голям брой оплаквания, често не са онези, които трябва да бъдат забранени. Нашите действия водят до промяната или оттеглянето на хиляди реклами всяка година, основно поради заблуждаващо съдържание. В миналогодишния топ 10 обаче, нямаше нито една заблуждаваща реклама.“