Кампания на модна марка предизвика вълна от вандализъм в Холандия

В началото на март базираната в Амстердам модна марка SuitSupply започна мащабна външна кампания в редица държави по света. В Холандия плакатите с изображения на мъже в интимни пози се появиха по спирките на градския транспорт из цялата страна.

 
Банер Кабинет Дъга – 728×90
 

Но кампанията не получи топло покрещане от всички жители на една от най-толерантните държави в света. През последните няколко дни десетки витрини бяха разбити или обезобразени със спрейове. Върху някои се появиха анти-гей съобщения и свастики.

Изпълнителният директор на компанията, Fokke de Jong, каза пред холандския сайт NU.nl, че е изненадан от реакциите. „Очаквахме някои крайни реакции, но не в такъв мащаб и особено не в Холандия.“

Освен вандализъм, компанията е залята със злобни съобщения, а националния орган, отговарящ за законосъобразността на рекламите, е получил голям брой оплаквания. „Много хора ни питат как да обяснят плакатите на децата си. Това е въпрос, който никога не получаваме, когато използваме еротичен плакат с мъж и жена.“

Въпреки всичко обаче, SuitSupply няма намерение да се откаже. „Благодарение на кампанията, марката ни бе открита от цяла нова група клиенти. Получаваме и положителни отзиви, но осъзнавам, че отрицателните коментари са по-интересни за дискусия.“

От Прайд Амстердам коментираха случая лаконично: „Понякога ни питат защо все още е нужно да организираме прайд. Ето го отговорът.“