Един от най-авторитетните и иновативни млади творци на нашето време – хореографът Тражал Харел, ще посети Пловдив в рамките на ONE DANCE WEEK 2015. Американският драматург и изпълнител ще представи пред българска публика един от най-значимите си спектакли – (М)ИМОЗА. Двайсет изгледа или „Париж гори“ в Джъдсън чърч, резултат от артистичната му колаборацията с международно признатите хореографи, работещи в различни стилове на съвременния танц, Сесилия Банголеа, Франсоа Шино и Марлене Фреитас.
Работата на Тражал Харел, който наскоро получи двугодишна резиденция в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк с последния си проект In one step are a thousand animals, се фокусира върху исторически събития, разгледани през техниките на съвременния танц. Интелектуалното му любопитство, креативното му въображение, творческите рискове, които поема, социалните послания, които отправя чрез спектаклите си, по провокативен и вълнуващ начин, го превръщат в един от най-влиятелните творци в жанра пърформанс. (М)ИМОЗА. Двайсет изгледа или „Париж гори“ в Джъдсън чърч може да бъде гледан на 29 октомври от 19:00 ч. в Дом на Културата „Борис Христов“. Билети в мрежата на Eventim и Билетен Център – Пловдив (Площад „Централен“ 1).
На сцената на (М)ИМОЗА. Двайсет изгледа или „Париж гори“ в Джъдсън чърч се срещнат две паралелни линии на развитие на танца, които нямат пресечна точка във времето на своето възникване – нито социална, нито естетическа. В предградията на Ню Йорк афро и латино-американските хомосексуални и транссексуални общности грациозно изразяват чрез танц своите желания да бъдат част от „богатия бял свят“. На създадения от тях воуг подиум няма погрешни движения, а единствено поток от енергия и добре овладени тела, които мечтаят да бъдат забелязани. По същото време в центъра на града новаторската постмодерна вълна, асоциирана с динамичната формация артисти около Джъдсън Чърч Данс Тиътър, трансформират модерния танц завинаги.
„Kакво би се случило ако воуг артистите от Харлем се включат в представленията на постмодернистите от Джъдсън Чърч през 1963?“, пита Тражал Харел чрез (М)ИМОЗА. Двайсет изгледа или „Париж гори“ в Джъдсън чърч.
Тази хипотетична ситуация, използвана за вдъхновение и отправна точка в спектакъла, създава един екстравагантен сблъсък между минимализма на Джъдсън Чърч и пищността на воугинг културата, който поставя под въпрос собствените ни разбирания за раса, класово общество, сексуалност и богатство.
В същността си (М)ИМОЗА е интересен постмодерен микс от добре познати елементи от поп културата, харизматични изпълнения, театралност, танц, дискотечност, модно ревю и театър. Четиримата хореографи – Тражал Харел, Сесилия Банголеа, Франсоа Шино и Марлене Фреитас, са вдъхновени от документалния филм на Джени Ливингстън Paris is Burning, който разказва за афро и латино-американските хомосексуални мъже, които намират излаз от невидимото си живеене в маргиналията на обществото в баловете и конкурсите за красота. В общото си изследване на воугинг културата четиримата хореографи създават изключително свободно пространство за споделяне между сцена и публика. Спектакълът (М)ИМОЗА е средната версия – големина (М), от серията спектакли на Тражал Харел в седем размера от XS до XL под общото заглавие Двайсет изгледа или „Париж гори“ в Джъдсън чърч.