Българският бизнес се сдоби с наръчник за приобщаване на ЛГБТ служителите

Първият по рода си у нас ЛГБТ наръчник за работодатели бе представен съвместно от българския офис на световната компания EY и българската платформа Work It OUT. Полезният документ може да бъде изтеглен от тук.

Наръчникът въвежда работодателите в практическите стъпки, които биха могли да предприемат, за да направят работната среда по-приобщаващо място за лесбийките, гей мъжете, бисексуалните и транссексуалните хора. Той очертава прости, рентабилни и в повечето случаи безплатни неща, които фирмите могат да направят, за да създадат култура, в която всички служители могат да бъдат себе си и да се представят по най-добрия начин.

 
Банер Кабинет Дъга – 728×90
 

Симеон Василев, изпълнителен директор на фондация GLAS, която стои зад Work It OUT, заяви: „Добрите мениджъри знаят колко важни са хората за успеха на бизнеса им. Преждевременното напускане или неудовлетвореността от работната атмосфера струват скъпо на компаниите. Затова все повече работодатели в България започват да разбират необходимостта от приобщаваща и толерантна работна среда за всички свои служители, включително ЛГБТ хората.“

Work It OUT е платформа, свързваща местни и международни компании, които искат да направят своите работни места по-приобщаващи и включващи ползите от многообразието. Целта й е да насърчи положителна бизнес и икономическа среда за равенство на възможностите за всеки служител в България. Към нея вече се присъединиха 10 компании, сред които Microsoft, SAP, и други. Повече информация за инициативата може да намерите в сайта workitout.bg.